10.00 uur Ds. J. Geene uit Katwijk

Organist: Henk van Lingen

Ouderling van dienst: Jochem Lekkerkerker
Collecten: 1 G.Z.B. Den Hartog 2. Pastoraat; 3. Instandhouding eredienst

Uw collectegift kunt u geven in de collectezakken bij de uitgang van de kerk. Ook kunt u deze zelf overmaken op de onderstaande rekeningen. U kunt ook geld overmaken via de “webshop” op de website van de kerk (scan de QR-code), of de app Appostel genaamd, vanaf uw tablet of smartphone.

GZB Den Hartog (1)

Instandhouding eredienst (3)

Zondagsschool en crèche
Er is geen zondagsschool, maar wel kindercrèche.

Verkiezing ambtsdragers
Zoals u weet zijn er nog steeds twee vacatures in de kerkenraad. Vacatures voor:

• ouderling met als speciale opdracht ouderen pastoraat;
  • wijkouderling

In de kerkenraad en in het ouderlingenoverleg is een aantal malen gesproken over invulling van deze vacatures en tijdens de laatste kerkenraadsvergadering is afgesproken nogmaals een dringend beroep op u te doen om namen in te dienen. U kunt daarvoor gebruik maken van het bij deze weekbrief gevoegde formulier.
Wij vragen u daarbij ook kennis te nemen van de uitleg die over het ambt van ouderling die is toegevoegd aan het formulier om namen in te dienen. Daarbij brengen we echter ook het volgende onder uw aandacht. Er zijn in de Bijbel verschillende voorbeelden bekend van mensen die door God geroepen worden, maar die zichzelf onbekwaam vinden. Lees bijvoorbeeld de geschiedenis van Mozes bij de brandende braamstruik en dan met name Exodus 4:10-16. Daaruit blijkt enerzijds dat de Heere zal ondersteunen maar anderzijds ook dat je het niet alleen hoeft te doen; Mozes krijgt zijn broer Aäron mee. Indrukwekkend is ook de bevestiging van Jesaja in het ambt van profeet; zie Jesaja 6 : 5-7. Of lees Jeremia 1 : 4-10. Laten we daarom biddend met de lijst met namen bezig zijn om te zoeken naar mannen die met de andere broeders in de kerkenraad kunnen werken in de gemeente.
Wilt u het formulier uiterlijk volgende week zondag 21 april inleveren in de bus achter in de kerk? U kunt het ook afgeven bij een van de kerkenraadsleden of mailen naar scriba@hervormdijsselstein.nl.
In de kerkenraadsvergadering van 24 april probeert de kerkenraad te komen tot verkiezing van belijdende leden in beide openstaande vacatures. Wij danken u bij voorbaat voor uw gebed en meedenken.

Bazaar 1 juni 2024
Zoals bekend zal de komende bazaar gehouden worden op D.V. 1 juni a.s, u heeft vast de datum al in uw agenda gezet. Er staan weer allemaal leuke en gezellige activiteiten op de planning en er is werkelijk voor elk wat wils: de rommelmarkt, boeken, kleding, kinderspelen, de bekende heerlijke wafels, volop warme snacks, gebak, de schiettent, het rad van avontuur, de grote loterij met allemaal prachtige prijzen en nog véél meer! Vooral is er ook veel gezelligheid en ontmoeting met elkaar.
Om ook deze bazaar tot een succes te kunnen maken is uw en jouw hulp hard nodig, daarom vragen wij u en jou de antwoordstrook onderaan de brief in de bijlage in te vullen en deze zo snel mogelijk in te leveren in het daarvoor bestemde kistje in de kerk of op het Kerkelijk Bureau in het Kruispunt. Mailen kan uiteraard ook naar Hendrik-Jan Stigter : hj.stigter@stigho.nl
Daarnaast vragen wij uw aandacht voor het volgende: Esther Rodenburg heeft enige weken geleden de keuze gemaakt om te stoppen met de bazaarcommissie omdat dit toch niet te combineren was met haar drukke werk en gezin. Wij danken Esther heel hartelijk voor haar inbreng en inzet in de bazaarcommissie en alles wat daarbij kwam kijken. Wij vragen dan ook dringend uw hulp bij het vinden van mensen die willen helpen bij de organisatie van de bazaar omdat we door het vertrek van Esther op dit moment onder-bemenst zijn. Wilt u informatie of reageren neem dan contact op met Hendrik-Jan Stigter, hj.stigter@stigho.nl of 06 531 87 001

De Bazaarcommissie.

Bemoediging – door Johan van den Brink

Uw Woord is een lamp voor mijn voet
En een licht op mijn pad

Psalm 119:105

Op YouTube kun je deze tekst op melodie horen bv:
Jij daar!   Nederland Zingt    Psalm119
Zo zijn er veel Bijbelteksten die bemoedigend, troostvol, opbouwend en leerzaam zijn. Waardevol om uit je hoofd te leren. Wanneer je het moeilijk hebt, kan zo’n tekst je helpen. Je hoeft niet in het donker rond te dwalen, maar laat Gods Woord, de Bijbel, je levenspad verlichten.
De Heere Jezus heeft Zich aan Gods Woord gehouden. Hij leefde ernaar en heeft alle geboden volbracht. In het licht van Gods Woord mag je Hem volgen.