10.00 uur Ds. M. van der Zwan

Collecten: 1. Dorcas 2. Pastoraat 3. Kerk

Dorcas (1)

Kerk (3)

Er is zondagsschool en kinderoppas. Kinderen voor de zondagschool gaan voor de preek met de leiding naar het Kruispunt waar de ouders de kinderen na de dienst weer ophalen. Op deze zondag staat 2 Koningen 2: 1 - 14 centraal met als thema: Elisa volgt Elia op.

GZB dagboekje  “Een hand vol koren”  2025
Een hand vol koren is niet alleen een waardevol dagboek met maar liefst twee overdenkingen per dag. Eén voor volwassenen en één voor jongeren, maar de winst (zo’n € 270.000,= per jaar)  komt ook nog eens ten goede aan wereldwijde verspreiding van het Evangelie. De verkoopprijs is hetzelfde als vorig jaar. Voor een dagboekje met maar liefst twee overdenkingen per dag is €14,95 zeer voordelig.
Wanneer u het boekje jaarlijks ontvangt en het voor 2025 weer wilt hebben hoeft u niets te doen. U zit dan in het bestand en krijgt het boekje begin december bezorgd. Wilt u het niet meer ontvangen dan kunt u het tot 1 november afbestellen.
Voor wie een boekje wil bestellen liggen in de kerk intekenlijsten, daarop kunt u tot 8 november een dagboekje bestellen. Bestellen kan ook per mail of telefonisch bij Nico Beekman.  Beekmannico47@gmail.com of 06-13244282.

Nog twee weken ‘Luiers voor Lesbos’
Wij hebben inmiddels van diverse mensen al materiaal ontvangen. Dank daarvoor. Mocht u het gemist hebben, in de maand oktober worden door het hele land zoveel mogelijk luiers, billendoekjes, billenzalf, maandverband en incontinentiemateriaal ingezameld. Met de hulptransporten van CRR worden deze hulpgoederen vervolgens naar Griekenland, Bosnië, Servië en Oekraïne gebracht. Meedoen is heel eenvoudig: koop één of meer van deze items en lever ze in bij het inzamelpunt. Je kunt ook luiers bestellen via internet (let op aanbiedingen bij diverse winkelketens) en deze laten afleveren bij het inzamelpunt in IJsselstein: Fam. de Jong, Teenschillerlaan 45, 3401 GH IJsselstein. U kunt uw bijdrage op zondag ook deponeren in de dozen die onder de toren van de kerk staan. Mede namens de vele vluchtelingen in Europa hartelijk dank voor uw bijdrage..

Bezinning - door Johan Droogers

Zondag

Zondag, de mooiste dag van de week
Een dag van rust en van vrijheid
Die God voor mensen heeft bereid
Toen Hij op Zijn schepping terugkeek.

Zondag, een dag van bezinning
God prijzen om zijn grootheid en macht
Hij die de schepping zo mooi heeft bedacht
We zingen Zijn lof in eer en aanbidding.

Zondag, de dag gewijd aan de Heer
De kerkdeuren staan wagenwijd open
En iedereen, ook jij, mag binnenlopen
Elke zondag maar weer, keer op keer.

Zondag, een dag om te gedenken
Dat God de wereld geschapen heeft
Dat Hij nog zorgt voor alles wat leeft
Hij blijft Zijn liefde aan ons schenken.

Gedicht door: Fedde Nicolai