10.00 uur Ds. A.D. Goijert uit Nijkerk

• Zingen: WK Ps. 87: 1, 2
  • Zingen: Gez.12 (avondzang): 7
  • Schriftlezing: Openbaring 18: 1-8
  • Preek: "Ga uit haar weg!"
  • Zingen: Ps. 130: 2
  • Slotzang: WK lied 212: 1, 6
  • Zegen

Organist: Simon Koolen

Ouderling van dienst: Maarten Dolman
Collecten: 1. Diaconie quotum 2. Pastoraat 3. Onderhoud orgel

Uw collectegift kunt u geven in de collectezakken bij de uitgang van de kerk. Ook kunt u deze zelf overmaken op de onderstaande rekeningen. U kunt ook geld overmaken via de “webshop” op de website van de kerk (scan de QR-code), of de app Appostel genaamd, vanaf uw tablet of smartphone.

Diaconie quotum (1)

Onderhoud orgel (3)

Kindercrèche/zondagschool
Er is kindercrèche en zondagschool. Op de zondagschool is deze zondag het thema David en Goliath. (1 Samuel 17: 32 -53)

Uitzending doopdienst 21 april
Helaas was er iets misgegaan met de uitzending van de doopdienst. Deze week is het gelukt om de opname te herstellen. Deze kan nu weer worden bekeken via de website van kerkdienstgemist.nl.

Kerk in de steigers
Veel eerder dan verwacht wordt een aanvang gemaakt met het groot onderhoud van onze kerk. Aanvankelijk was het de bedoeling van aannemer Den Hoed uit Bergambacht om aan het eind van het tweede kwartaal te starten en af te ronden in kwartaal drie. De planning werd echter aangepast en er zou een start worden gemaakt in week 20, hetgeen nu weer is vervroegd naar volgende week.
Zoals al eens eerder aangekondigd, is deze ronde van groot onderhoud reeds langere tijd gepland en noodzakelijk en is er ook voldoende geld voor gereserveerd.
Bij de aansluiting van het dak met de muren van de kerk dient er het een en ander aan lood te worden vervangen om lekkage in de toekomst te voorkomen. Daartoe komt de kerk rondom een aantal weken in de steigers te staan. Hier zal volgende week een begin mee worden gemaakt en als alles volgens planning verloopt, dan zijn deze steigers weer afgebroken vóór de bouwvakvakantie.
Wij als kerkelijke gemeente zullen daar ook enige  overlast van gaan ondervinden. Door de plaatsing van voorzieningen zal niet alle ruimte op het kerkplein beschikbaar zijn voor het plaatsen van fietsen en auto’s. Op 8 mei zullen wij een gemeenteavond beleggen om u verder te informeren over  de werkzaamheden welke worden uitgevoerd en niet onbelangrijk, hoe de financiering daarvan ook is geregeld.

Namens het College van Kerkrentmeesters,
Jochem Lekkerkerker

Bazaar 1 Juni 2024
Graag herinneren wij u aan het inleveren van de antwoordstrook voor het helpen bij de bazaar, dit kan in het daarvoor bestemde kistje in de kerk of op het Kerkelijk Bureau in het Kruispunt of mailen naar Hendrik-Jan Stigter : hj.stigter@stigho.nl . Graag inleveren uiterlijk 28 april, uw en jouw hulp is hard nodig.
Daarnaast vragen wij nog een keer uw aandacht en uw hulp bij het vinden van mensen die willen helpen bij de organisatie van de bazaar omdat we door het vertrek van Esther op dit moment onder-bemenst zijn maar ook voor een vervolg van de bazaar mensen nodig hebben die deze willen helpen organiseren. Wilt u informatie of reageren neem dan contact op met Hendrik-Jan Stigter, hj.stigter@stigho.nl of 06 531 87 001
De Bazaarcommissie.

Bemoediging door Johan Droogers

4 mei-psalm

Wetende dat morgen
een zonder-morgen-dag zou zijn
riepen ze met stervenskracht
kom ons bevrijden God,
zend ons Uw waarheid en Uw licht!

De Trooster ademde over hun laatste nacht.
Wij horen in het voorspel
de klokken van de dood
in basregisters weggedragen. De broeders in de duinen
zongen zich naar God.

Wij stemmen deze meidag
herdenkend met hen in,
voelen met hen de Trooster ademhalen,
we weten niet hoe onze morgen is
maar Hij zendt ons Zijn waarheid en Zijn licht,
bevrijd zien wij hen in Zijn nieuwe Morgen.

Coby Poelman - Duisterwinkel
Geschreven n.a.v. de verzetsstrijders in gevangenschap die in de nacht voor hun executie Psalm 43 hebben gezongen.